torsdag 2. april 2015

Rugedag 15: testdag

Testen viste faktisk 2 streker! Kan det være mulig? Jeg er veldig forundret, og selvfølgelig kjempeglad! Samtidig så er jeg realist, og vet at det er veldig tidlig... Mye som kan skje..
Tenk om jeg skal få oppleve å bli mamma likevel. Kanskje til og med med egne egg.. Det hadde jeg nesten gitt opp. Jeg får bare ta en dag av gangen, og håpe det beste.. Det er uansett ingenting jeg får gjort fra eller til. Minner meg stadig på det som sykepleieren på Maigaard sa til meg ved innsett: du kan ikke gjøre noe feil.  Jeg føler dessuten at jeg har gjort alt jeg kan nå. Nå er det opp til naturen å avgjøre.

Dette var iallfall en super start på påsken, og jeg nyter hvert øyeblikk så godt jeg kan! :-)

Info om forsøket vårt:

  • Dette er vårt 8. ferskforsøk (ICSI), og 7. egginnsett.
  • Dette er vårt siste ferskforsøk. En gang må man sette strek.
  • Klinikk: Maigaard Fertilitetsklinikk Århus/Danmark.
  • Medisiner: Suprecur (nedregulering), Gonal-f 300 ie (stimulering), Pregnyl  10 000 ie (eggløsningssprøyte), samt Prednisolon 15mg (immundempende). 
  • Ultralyd 10. stimulasjonsdag viste 8 follikler på ca. 18 mm, hvorav 6 på høyre side og 2 på venstre side. 
  • Uttak: 10 egg!
  • Befruktning: 6 egg
  • Innsett: 2 egg
  • Frys: 2 egg
  • Medisiner i rugeperioden: Pregnyl (hcg- støtte på dag 2 og 4), Prednisolon 15mg (immundempende), Albyl-e (blodfortynnende), Crinone morgen og kveld (progesteronstøtte).
  • Testdag: 2.4: positiv test!!!
  • Medisiner etter positiv test: trapper ned Prednisolon, Albyl-E til uke 10+6 og Crinone (1 dose daglig) til 10+6.

2 kommentarer:

  1. Lykke lykke til! Så utrolig spennende! Håper virkelig dette går bra! Du får ruge godt;)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for lykkeønskninger! Foreløpig går det veldig fint, og jeg nyter hver dag:-)

    SvarSlett