lørdag 28. mars 2015

Rugedag 10

Tiden etter innsett har gått overraskende fort og greit. Jeg har aldri tidligere følt meg så rolig i rugeperioden, og det har vært utrolig deilig. Jeg har faktisk klart å ikke tenke på det hele tiden, men heller tenkt positive tanker - og vært aktiv med ting som er hyggelig. Det kan komme av at det er det siste forsøket vårt, og det at jeg føler at nå har vi gjort alt vi kan. Vi har også gjennomgått fosterhjemskurs, vi har 2 bonusegg på frys, og vi har eggdonasjon i bakhodet. Det er godt å tenke på disse tingene, og vite at vi har flere muligheter i bakhånd.

Nå går jeg imidlertid inn i den verste uken, og er spent på hvordan jeg kommer til å forholde meg til alt nå. Ved tidligere forsøk så har jeg begynt å spotte på dag 10, 12 og 14 - så fra nå av er hver dag uten tegn til spotting en seier.  Og det er utrolig nervepirrende! Vi skal bare være hjemme i påsken, og har så få planer som mulig. Vi skal ta en dag av gangen, og hvis jeg begynner å blø så er det rett i seng... Alt skal være prøvd! Jeg har en god magefølelse - men det har jeg hatt ved nesten hvert eneste forsøk. Og det har feilet noe til de grader! Magefølelsen min er ikke til å stole på! Jeg vet at det ikke er noen vits i å lete etter symptomer, fordi medisinene gir meg mange av de samme symptomene som ved en graviditet. Jeg skal heller ikke teste før testdag, fordi jeg har tatt hcg-støtte som vil gi meg positiv test inntil dagen før testdag. Så her er det bare å smøre seg med en god dose tålmodighet.

Testdag er skjærtorsdag, 2.4.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar